Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Vad medföljer vid köp av en Navigon 7000T

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Hjalle
Ny användare

Registreringsdatum: 08 februari 2007

InläggPostat: lör 24 mar 2007 09:14    Rubrik: Vad medföljer vid köp av en Navigon 7000T Svara med citat

Hej,
Jag var på bilmässan i Göteborg och träffade där Navigons säljare som lovade att man skulle få livstids abbonemang på TMC och alla fartkameror i Västra Europa installerade om jag köpte en 7000T.

Min fråga är om detta ingår, har någon erfarenhet av köpi Sverige eller köp utomlands?

EftersomNavigon nu hävdar att de kommer förladdade med fartkameror, håller de koll på vilken sida kameran är på ? Ingår uppdateringar av fartkameror
MVH
Hjalle
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
svlcm
Flitig användare
Flitig användare

Registreringsdatum: 19 mars 2006

InläggPostat: lör 24 mar 2007 09:49    Rubrik: Svara med citat

Haha, den var fin den!
Livstidsabonnemang på TMC... Behövs ju inget abonnemang till den.
Snacka om säljare...
Edit: Kan inte tänka mig att de förser dig med uppdaterade kamerafiler. Det får Du allt hålla koll på själv. Nu vet inte jag om någon tar fram filer för den modellen, men det ser Du kanske i forumet här?
Under förutsättning att det finns filer så är de gratis i Sverige. Bonde, swordsmaker o gchris gör ju ett kanonjobb för att uppdatera filerna.

I bilen: Garmin Nüvi 350 + GTM-10 CNE v9 NT
Numera: Garmin Nüvi 765T
På hojen: Garmin Quest CNE v8
Till överst på sidan
Hjalle
Ny användare

InläggPostat: lör 24 mar 2007 15:40    Rubrik: Svara med citat

Hej, tror faktiskt du har fel. rättare sagt jag är säker nu.

uppdatering av fartkamerafilerna kostar 29 kr/år utom första då det ingår. Skillnaden på det som man kan ladda ner till sin Garmin (enda jag vet hur det funkar då jag haft en Quest och en 660) är ganska grym. Nämligen att de har koll på i vilken riktning som kameran står och varnar inte som Garmins oavsett vilket håll du kommer från.
Navigon 7000 känns som att man tagit TOMTOM och Garmin Nüvi, utvärderat och förbättrat på viktiga punkter.

/Hjalle
Till överst på sidan
dsundelin
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 11 mars 2007

InläggPostat: lör 24 mar 2007 18:40    Rubrik: Svara med citat

Hej!
Tänkte bara berätta att jag fick hem min 7000Te i Torsdags från Tyskland. Är hittills mycket nöjd. Visst, håller med att den är inte snabbast i världen men jag ser den inte direkt som en "PC" där jag har det kravet på blixtsnabb respons. Så för mig gör det inget att den är lite "seg".

Valde 7000Te bara för det, enligt mig, grymma gränssnittet. Kollade på 660 också men eftersom jag ska ha den för navigering och inte lyssna på musik och allt sånt som jag har andra saker till så var det kartan jag placerade som viktigaste egenskap och då tyckte jag Navigon var överlägsen.

Kan varmt rekommendera PDAMax i Tyskland om du ska handla. Jag betalade för 7000Te (Europa) 3470:- inkl frakt hem till dörren. Läs gärna min och andras recensioner på prisjakt. Hörde även om garantier med Navigon och det spelade ingen roll vilket land man handlar den från, samma garantier gäller om jag handlar den här i Sverige som i Tyskland. Och produkten är exakt densamma som i Sverige, svensk instruktionsbok etc.

När det gäller fartkameror, uppdateringar etc så var det just därför jag kollade inte hit nu. Ville höra om någon vet vad man ska hålla koll på för hemsidor för uppdateringar av t ex kartan och fartkameror?
Till överst på sidan
dsundelin
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 11 mars 2007

InläggPostat: lör 24 mar 2007 23:18    Rubrik: Svara med citat

En notis till, täntke uppdatera min nu men såg att den redan var 6.1. Passade dock på att se vad som ändrats i den versionen och där var bland annat fartkameror med. Uppdateringen kom i februari, alltså inte särskilt gammal uppdatering av fartkameror.
Till överst på sidan
svlcm
Flitig användare
Flitig användare

Registreringsdatum: 19 mars 2006

InläggPostat: lör 24 mar 2007 23:19    Rubrik: Svara med citat

Hjalle, det är inte lätt att vara kunnig när du inte är tydlig i Din trådstart.

Köp Du en navigon, vi försökte bara hjälpa Dig lite på traven...

I bilen: Garmin Nüvi 350 + GTM-10 CNE v9 NT
Numera: Garmin Nüvi 765T
På hojen: Garmin Quest CNE v8
Till överst på sidan
Hjalle
Ny användare

InläggPostat: sön 25 mar 2007 08:23    Rubrik: Svara med citat

Hej,
Jag är tacksam för all hjälp man kan få i ämnet men man kanske skall tänka igenom sina inlägg mer när man skriver dom, även jag. Att skylla på okunskap är ju en väldigt negativ kommentar som jag ville besvara då det faktiskt finns bra säljare där ute som kan grejerna. Oftast i mindre butiker.
När jag startade tråden hade jag inte den information som jag gav senare då jag under dagen var ute på stan o kollade i olika butiker och klämde o kände.
Media markt är suveränt om man vill provköra grejerna, sedan kan man handla på annat ställe.

Jag skall försöka pruta ner en svensk 7000T, skall bli kul o se hur långt de går. Mer bara för att ha en butik nära mig att gå till. Annars blir det en tysk.
Till överst på sidan
swm
Flitig användare
Flitig användare

Registreringsdatum: 13 augusti 2006

InläggPostat: sön 25 mar 2007 10:35    Rubrik: Svara med citat

Eftersom mina åsikter och försök till svar i denna tråd tydligen väckte mer ilska än gav nytta har jag modererat bort mitt eget inlägg.
Avsikten var inte att reta upp någon.

Ber högvördigast om ursäkt för mina upplysingar, samt passar på att be om ursäkt för egen, Bondes och gchris räkning avseende de tydligen ouppdaterade fartkamerafilerna som Hjalle råkat ut för.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hjalle
Ny användare

InläggPostat: sön 25 mar 2007 11:57    Rubrik: Svara med citat

Ingen är uppretad utan glad över att ha kunnat bli triggad att ta reda på saker själv.

Ursäkten accepterad, kamerorna som inte stämmer har inte vållat något problem och var ett bra argument i diskussionen om kvalitet på fartkamerafiler.
/Hjalle
Till överst på sidan
Andreas P
Ny användare

Registreringsdatum: 25 april 2007

InläggPostat: tor 26 apr 2007 07:22    Rubrik: Köpte en TS 7000T hos Volvohandlaren nu i måndags.. Svara med citat

Volvo har ett erbjudande just nu 3190:- för norden och 3990:- för europa.

Hoppas jag har valt rätt, har börjat förstå att hastighetsdatabasen i enheten inte är den bästa Crying or Very sad Hela anledningen till att jag skaffade den var att den skulle betala sig, (missade 50-skylten för några månader sedan...3200:-) Mad

Skall skaffa POI-Warner så jag kan fixa in lite egna skyltar som varnar mig på min jobb-runda.

Annars verkar den bra!
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet