Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Sony NV-U50/U50T/U70T
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Övriga format
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Danne
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 12 december 2005

InläggPostat: ons 19 apr 2006 22:14    Rubrik: Sony NV-U50/U50T/U70T Svara med citat

Köpte mig en Sony NV-U70T idag som funkar jäkligt bra. Problemet är att det inte verkar gå att lägga in egna POIs som det typ gjorde på Navmans GPS:er - nån som vet om det trotsallt går? Tycker ju att Sony inte kan ha missat det på en sån här jäkla bra pryl!

Det GÅR att lägga in POIs men inte ladda upp lista verkar det som... (så ni inte missförstår mig).

Tacksam för svar!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
PeterH
Ny användare

Registreringsdatum: 21 april 2006

InläggPostat: fre 21 apr 2006 21:59    Rubrik: Svara med citat

Hej, jag har också skaffat mig en Sony NV-U70T tack vare att Sonys design och användargränssnitt oftast är oslagbara. Tyvärr upplever jag det som att Sony NV-U70T är lite för enkel att använda, inte så dumt om man inte är teknifreak som en annan Wink

Jag tog kontakt med Sonys support och killen jag pratade med berättade att dom precis sitter och knåpar på en uppdatering där denna funktion skall ingå (stöd för POI-filer). Uppdateringen kommer då att finnas som nedladdningsbar uppdatering på deras supportsida.

Han berättade också att skivor med uppdaterade kartor var på gång men att dessa troligtvis kommer att kosta Mad Jag frågade om han tyckte det verkade okej att man köper en GPS för 6-7000:- och sedan tvingas betala för en uppdatering till senaste karta, och han höll med om att det borde vara fria uppdateringar första året!

Men som sagt, en uppdatering av mjukvaran är på gång (gratis) men han kunde inte säga när... (under tiden kan du försöka köra enligt beskrivningen i detta forum under "saknade format")

PeterH
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 12 december 2005

InläggPostat: lör 22 apr 2006 17:57    Rubrik: Svara med citat

PeterH skrev:
Hej, jag har också skaffat mig en Sony NV-U70T tack vare att Sonys design och användargränssnitt oftast är oslagbara. Tyvärr upplever jag det som att Sony NV-U70T är lite för enkel att använda, inte så dumt om man inte är teknifreak som en annan Wink

Jag tog kontakt med Sonys support och killen jag pratade med berättade att dom precis sitter och knåpar på en uppdatering där denna funktion skall ingå (stöd för POI-filer). Uppdateringen kommer då att finnas som nedladdningsbar uppdatering på deras supportsida.

Han berättade också att skivor med uppdaterade kartor var på gång men att dessa troligtvis kommer att kosta Mad Jag frågade om han tyckte det verkade okej att man köper en GPS för 6-7000:- och sedan tvingas betala för en uppdatering till senaste karta, och han höll med om att det borde vara fria uppdateringar första året!

Men som sagt, en uppdatering av mjukvaran är på gång (gratis) men han kunde inte säga när... (under tiden kan du försöka köra enligt beskrivningen i detta forum under "saknade format")

PeterH

ringde oxå dem o frågade Smile å fick samma svar (om man ringer tillräckligt mångga ggr så kanske de snabbar på hehe)

ang. uppdateringarna så har jag inte tänkt på det du sa men ligger nåt i det hela. men det jag saknar mest e iaf POI editor

man skulle ha strömadaptern i när man kopplade upp den mot datorn, det hade inte jag, det var det som var "felet" Smile

hade en navman pin 570 tidigare men ogillade den, dessutom är skärmen på sonyn som natt o dag i jämförelse! eloge till SONY (som alltid)
Till överst på sidan
acksel_
Ny användare

Registreringsdatum: 30 mars 2006

InläggPostat: lör 22 apr 2006 23:01    Rubrik: Svara med citat

Det kunde jag ju förstå att kartuppdateringen troligtvis kommer att kosta en del. När jag köpte min NV-U50 på Siba för ca en månad sen så frågade jag speciellt över uppdateringar av kartor och det skulle självklart ingå ett års fria uppdateringar. Snacka om att jag känner mig lurad... Jag funderar på att gå tillbaka och kräva en gratis uppdatering av dem när den kommer, om den kostar något, men då rycker de väl bara på axlarna åt det eftersom det bara sades muntligt. Men, POI-programvaran får de gärna släppa så snart som möjligt.
Till överst på sidan
PeterH
Ny användare

Registreringsdatum: 21 april 2006

InläggPostat: sön 23 apr 2006 20:50    Rubrik: Svara med citat

Vi ska inte börja gråta riktigt än... Crying or Very sad Det var ju bara supportkillen som trodde att uppgraderingen skulle kosta, det kan ju bli så att dom erbjuder 1 års uppdatering gratis? Om det är tillräckligt många som ringer till Sony och ställer denna fråga/krav så kanske det blir lättare för dom att ta rätt beslut. Smile

Sonys supportnummer är 08-585 450 00

/PeterH
Till överst på sidan
daydream
Ny användare

Registreringsdatum: 19 juni 2006

InläggPostat: mån 19 jun 2006 22:18    Rubrik: POI program till Sony NV-50/70 Svara med citat

Hej,
ar precis köpt en och är jättenöjd.

Hittade en programvara som fungerar kanon, kostar 29 euro men det var det värt. Visar dock ikoner endast i 2D, varningssignal fungerer även i 3D.

http://www.navigating.de/MN5_en/POI/Features/Features.htm

/Lennart
Till överst på sidan
thka
Ny användare

Registreringsdatum: 07 juli 2006

InläggPostat: fre 07 jul 2006 23:46    Rubrik: Svara med citat

Jag köpte POI-Warner Sony Edition men lyckades inte få den till att acceptera .asc filen för Navigon 4 eller är det någon annan fil man ska köra med?

//Thomas
Till överst på sidan
GPS Newbie
Ny användare

Registreringsdatum: 04 december 2006

InläggPostat: mån 04 dec 2006 21:21    Rubrik: Svara med citat

Blir lite fundersam då jag tänkt köpa Sony Nvu50. Vissa verkar ändå ha lyckats få in fartkamerorna genom att använda Navman filerna som finns på denna sida.

Stämmer det? Nån som kan ge ett tydligt svar och berätta hur du gick tillväga.

Skulle uppskattas enormt, tack på förhand.

/Mathias
Till överst på sidan
micke_011
Flitig användare
Flitig användare

Registreringsdatum: 27 juni 2006

InläggPostat: mån 04 dec 2006 21:49    Rubrik: Svara med citat

vill bara uppmärksamma att det finns en sony-sida som tillhandahåller kameror etc, fritt för en månad förefaller det. i nuläget verkar man inte ha några svenska kameror dock, men finska (!) finns..

titta in på http://www.navu.sony-europe.com/navu/consumer/index.do
patrikba
Ny användare

Registreringsdatum: 15 april 2007

InläggPostat: sön 15 apr 2007 00:31    Rubrik: Svara med citat

Jag blev lovad gratis uppgradering med stöd för POI samt uppdaterad karta av både SONY support och butiken (BRL) där jag köpte min enhet U70T.

Är jag lurad?
Läser nu om U71T som ska ha stöd för POI.....

Är det någon som fått svar från SONY om vad som gäller?
Finns det alternativ som fungerar med POI på U70T?

Tacksam för svar
Patrik
Till överst på sidan
patrikba
Ny användare

InläggPostat: ons 18 apr 2007 06:37    Rubrik: Svara med citat

Har nu varit i kontakt med Sony support.
De har ändrat sitt budskap, och säger att det inte kommer någon POI support till U70T. De säger även att de aldrig har sagt att en gratis kartuppdatering skulle ingå.

Är det någon mer som blivit lovad POI och eller gratis kartor till U70T?
Hör av er, jag ska skriva till Sony och "klaga".

Patrik
Till överst på sidan
patrikba
Ny användare

InläggPostat: ons 25 apr 2007 18:01    Rubrik: Svara med citat

Jag har nu införskaffat POI Warner för SONY (U70T).
Jag har laddat med fartkameror "POI Warner för Navigon 4
" från http://poidatabase.se/download.htm.

Det fungerar bra
/Patrik
Till överst på sidan
gchris
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Registreringsdatum: 03 september 2006

InläggPostat: ons 25 apr 2007 21:41    Rubrik: Svara med citat

Vill du ha aktuell fil med kameror testa http://www.asebro.se/GPSFILER.htm och välj filen kameror.asc
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
patrikba
Ny användare

InläggPostat: sön 29 apr 2007 09:29    Rubrik: Svara med citat

Tack Christer!
Din fil fungerar utmärkt.
Ska nu splitta upp den i olika hastghetskategorier så att POI Warner kan ge olika ljud (vilken hastighet kommande kamera mäter) för olika kameror.
Mvh
Patrik
Till överst på sidan
gchris
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Registreringsdatum: 03 september 2006

InläggPostat: sön 29 apr 2007 14:34    Rubrik: Svara med citat

Ta den delade i garmin eller navman och kör filerna i POI Edit och spara i Generic.asc så slipper du jobba med att dela hastigheterna.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Övriga format Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet