Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

mio map v3 till69+

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> MIO
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
hido
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 10 augusti 2006

InläggPostat: lör 26 maj 2007 10:42    Rubrik: mio map v3 till69+ Svara med citat

köpt sd kor mio map v3 men funkar ej ,hur ska man göra ...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
hugin_gbg
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Registreringsdatum: 23 november 2005

InläggPostat: lör 26 maj 2007 21:07    Rubrik: Misstänker Svara med citat

Misstänker att du kan behöva uppdatera rom i den.

Citat:

This patch makes your Mio 269 MioMap V3 compatible
Before you can start using MioMap v3 you have to run this update patch. To download the patch you must first enter the serial number of your device. Be sure to enter the correct serial number as otherwise this will lead to hardware problems.
MioMap v3 for your 269 can be bought via our e-shop.

Texten är ifrån mitacs hemsida. Om du har en enhet som är upplåst bör du iofs kunna lägga in GAPI_for_HPCs_v310 och sedan starta upp programmet från SD kortet.

Har även hört att en del fått fel rom image när dom laggt in sitt serienummer detta har varit deras 26x (plus) enheter som fått fel image på NEC eller Hitachi. Det sägs att problemet nu är åtgärdat dock.
Till överst på sidan
hido
Ny användare
Ny användare

InläggPostat: mån 28 maj 2007 09:36    Rubrik: Re: Misstänker Svara med citat

[quote="hugin_gbg"]Misstänker att du kan behöva uppdatera rom i den.

[quote]
Before you can start using MioMap v3 you have to run this update patch. To download the patch you must first enter the serial number of your device. Be sure to enter the correct serial number as otherwise this will lead to hardware problems.
[/quote]

Texten är ifrån mitacs hemsida. Om du har en enhet som är upplåst bör du iofs kunna lägga in GAPI_for_HPCs_v310 och sedan starta upp programmet från SD kortet.

Hej!tach hur gör man att ugdatera rom på 269+ .fins det på sd kortet.mvh
Har även hört att en del fått fel rom image när dom laggt in sitt serienummer detta har varit deras 26x (plus) enheter som fått fel image på NEC eller Hitachi. Det sägs att problemet nu är åtgärdat dock.[/quote]
Till överst på sidan
hido
Ny användare
Ny användare

InläggPostat: mån 28 maj 2007 09:38    Rubrik: Re: Misstänker Svara med citat

[quote="hido"][quote="hugin_gbg"]Misstänker att du kan behöva uppdatera rom i den.

[quote]
[/quote]

Hej!tach hur gör man att ugdatera rom på 269+ .fins det på sd kortet.mvh
Har även hört att en del fått fel rom image när dom laggt in sitt serienummer detta har varit deras 26x (plus) enheter som fått fel image på NEC eller Hitachi. Det sägs att problemet nu är åtgärdat dock.[/quote][/quote]

hej hur ska jag updatera rom fins det på sd kortet mvh .
Till överst på sidan
hugin_gbg
Aktiv medlem
Aktiv medlem

InläggPostat: mån 28 maj 2007 18:58    Rubrik: finns Svara med citat

Det finns instruktioner hur du uppgraderar på mitacs sida.. Hadde jag kunnat uppdatera det åt dig härifrån kunde jag hjälpt dig.

Hemsidan för uppgraderingen hittar du här..
http://www.mio-tech.be/en/index.htm

välj din modell och download i listan så ser du att dom vill du ska uppgradera rom image i din enhet för att v3 ska funka.

Va jag förstår så behöver man denna nya rom image för att kunna få den och köra miomap.exe som du har på ditt SD kort.

Egentligen kan man lika gärna låsa upp sin mio 26x och lägga in gapi för grafiken och helt enkelt ta och fixa en genväg för exe filen till skrivbordet och köra den vägen.

Men du uppgraderar genom att skriva in ditt serienummer och ladda hem filen. Vet du om du har nec eller hitachi skärm så kan du se på den rom filen du får vilket det är för står om det är för nec eller hitachi.

Min 269 funkade och uppgradera bra även om jag är osäker på att jag har nec. Du lägger den bin filen du laddar hem på sd kort och sen stänger du av enheten helt på strömbrytaren på baksidan. håller inne zoom ut knappen och slår strömbrytaren över till on. Fortsätter hålla zoom ut knappen inne tills en skärmbild dyker upp där du har massa alternativ.

Därifrån får du kika på mitacs hemsida över beskrivningen hur du gör för väljer du fel alternativ på listan så kan du få rejäla bekymmer.

how to install the patch följ den länken så ser du beskrivning med bilder samt engelsk text.

PS!! Dom som har sina enheter upplåsta brukar ofta tydligen avråda att man ska uppgradera. men en icke upplåst enhet har inte några val tyvärr.

Även om mio supporten är ett helsicke och nå så tveka inte att kontakta dom om du är väldigt osäker.
Till överst på sidan
hido
Ny användare
Ny användare

InläggPostat: tis 29 maj 2007 12:12    Rubrik: Re: finns Svara med citat

[quote="hugin_gbg"]Det finns instruktioner hur du uppgraderar på mitacs sida.. Hadde jag kunnat uppdatera det åt dig härifrån kunde jag hjälpt dig.

Hemsidan för uppgraderingen hittar du här..
http://www.mio-tech.be/en/index.htm

välj din modell och download i listan så ser du att dom vill du ska uppgradera rom image i din enhet för att v3 ska funka.

Va jag förstår så behöver man denna nya rom image för att kunna få den och köra miomap.exe som du har på ditt SD kort.

Egentligen kan man lika gärna låsa upp sin mio 26x och lägga in gapi för grafiken och helt enkelt ta och fixa en genväg för exe filen till skrivbordet och köra den vägen.

Men du uppgraderar genom att skriva in ditt serienummer och ladda hem filen. Vet du om du har nec eller hitachi skärm så kan du se på den rom filen du får vilket det är för står om det är för nec eller hitachi.

Min 269 funkade och uppgradera bra även om jag är osäker på att jag har nec. Du lägger den bin filen du laddar hem på sd kort och sen stänger du av enheten helt på strömbrytaren på baksidan. håller inne zoom ut knappen och slår strömbrytaren över till on. Fortsätter hålla zoom ut knappen inne tills en skärmbild dyker upp där du har massa alternativ.

Därifrån får du kika på mitacs hemsida över beskrivningen hur du gör för väljer du fel alternativ på listan så kan du få rejäla bekymmer.

how to install the patch följ den länken så ser du beskrivning med bilder samt engelsk text.

PS!! Dom som har sina enheter upplåsta brukar ofta tydligen avråda att man ska uppgradera. men en icke upplåst enhet har inte några val tyvärr.

Även om mio supporten är ett helsicke och nå så tveka inte att kontakta dom om du är väldigt osäker.[/quote]

hej. fåt problem på mios sida visar att min serialnumer är not valid.tack ska du ha jag ska ringa igen till mios suport i stch .
Till överst på sidan
lenpra
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 02 juni 2006

InläggPostat: tor 31 maj 2007 18:52    Rubrik: Svara med citat

Har precis uppgraderat min 269+ och fick samma besked om "invalid s/n", ringde miosupporten som för faktiskt kunde berätta att alla får felmeddelande. Jag fick ett nytt s/n att använda och då funkade det, laddade över patchen på ett 32mb SD-kort men fick beskedet att "Imagefile can not be found". Testade med 128mb, samma resultat men med 256 funkade det. Efter det gick allt smärtfritt förutom att jag trodde skiten hängt sig ett antal ggr men det tar tid. Lycka till Wink
Till överst på sidan
hido
Ny användare
Ny användare

InläggPostat: fre 01 jun 2007 11:38    Rubrik: Svara med citat

[quote="lenpra"]Har precis uppgraderat min 269+ och fick samma besked om "invalid s/n", ringde miosupporten som för faktiskt kunde berätta att alla får felmeddelande. Jag fick ett nytt s/n att använda och då funkade det, laddade över patchen på ett 32mb SD-kort men fick beskedet att "Imagefile can not be found". Testade med 128mb, samma resultat men med 256 funkade det. Efter det gick allt smärtfritt förutom att jag trodde skiten hängt sig ett antal ggr men det tar tid. Lycka till Wink[/quote]

Hej!tack jag ska prova...mvh
Till överst på sidan
kimi
Ny användare

Registreringsdatum: 11 december 2005

InläggPostat: sön 03 jun 2007 10:17    Rubrik: Svara med citat

hido skrev:
lenpra skrev:
Har precis uppgraderat min 269+ och fick samma besked om "invalid s/n", ringde miosupporten som för faktiskt kunde berätta att alla får felmeddelande. Jag fick ett nytt s/n att använda och då funkade det, laddade över patchen på ett 32mb SD-kort men fick beskedet att "Imagefile can not be found". Testade med 128mb, samma resultat men med 256 funkade det. Efter det gick allt smärtfritt förutom att jag trodde skiten hängt sig ett antal ggr men det tar tid. Lycka till Wink

Hej!tack jag ska prova...mvh

Hej!!, Jag har en fråga angående sd-kortet, kan man köpa
2gb minne, fungerar detta i 269+ eller finns det någon begränsning? // Kimi.
Till överst på sidan
hugin_gbg
Aktiv medlem
Aktiv medlem

InläggPostat: sön 03 jun 2007 12:10    Rubrik: enligt Svara med citat

Enligt denna site ska 26x funka upp till 4GB men titta på siten och se vilka minnes korts märken dom testat med, Har förvisso läst en del som har köpt 2GB eller 4Gb som inte fått dem och funka med.

http://mio.digiwalker.googlepages.com/mioc710specs
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> MIO Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet