Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

HJÄLP!!!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> MIO
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
rev800
Ny användare

Registreringsdatum: 03 juni 2006

InläggPostat: fre 08 jun 2007 21:07    Rubrik: HJÄLP!!! Svara med citat

Finns det någon snäll 269+ användare som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att uppdatera min mio 269+ Vore vänligt...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
lenpra
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 02 juni 2006

InläggPostat: fre 08 jun 2007 22:08    Rubrik: Svara med citat

Så här gjorde jag

1. Ta reda på din Mios serienummer (står undertill) och ROM-version som du får fram genom att göra en softreset (står på skärmen under en liten stund.
2. Ring Mios support och uppge ovanstående uppgifter så får du ett serienummer som du ska använda för att få rätt uppdateringspatch.
3. Ladda hem och packa upp patchen och lägg filen på ett SD-kort direkt i rotkatalogen (alltså inte i en mapp.
4. Plugga in laddningskabeln för att säkerställa att inte batteriet tar slut under tiden.
5. Sätt brytaren på baksidan i läge off
6. Håll in zoomoutknappen (förstoringsglaset med minustecken) och sätt brytaren på baksidan i läge on, släpp inte zoomknappen förrän du får upp en blå skärm.
7. Sätt i SD-kortet med patchen.
8. Använd 4-vägsknappen för att välja alternativ 1 (1=WinCe Image (SD/MMC).
9. Bekräfta genom att trycka mitt på 4-vägsknappen.
10. Nu ska uppgraderingen börja och det tar en jävla tid, längst ner på skärmen ser du vad som händer SD/MMC Upgrade och så vidare.
11. När det står "Flash erased 100%" längst ner på skärmen så sätt strömbrytaren på baksidan på off
12. Ta ut SD-kortet och sätt i kortet med version V3.
13. Sätt strömbrytaren på on och ta en kopp kaffe medan V3 laddas. När det är klart så får du upp en vit skärm med ett +, kalibrera skärmen genom att klicka på +-tecknet som då flyttar sig på skärmen, gör om samma sak tills det kommer upp en text. Klicka en gång till då för att bekräfta inställningarna.

KLART

JAG ÄR SNÄLL Razz
Lycka till Wink
Till överst på sidan
rev800
Ny användare

Registreringsdatum: 03 juni 2006

InläggPostat: fre 08 jun 2007 23:01    Rubrik: Mera Hjälp Svara med citat

Till att börja med TACK..Då kommer nästa fråga vart hittar jag uppdateringarna är det på mios hemsida?? Är det så så är jag och engelska inte riktigt goda vänner om jag så säger. Finns det inte nån version som heter v3,2 också eller är det något annat..
Till överst på sidan
lenpra
Ny användare
Ny användare

Registreringsdatum: 02 juni 2006

InläggPostat: sön 10 jun 2007 21:04    Rubrik: Svara med citat

Här knackar du in det nya serienummer som du får av Mios support http://www.mio-tech.be/en/support/269-plus-downloads.php Mios support når du på 08-51992352 09.00-18.00 och det är på svenska, ganska dålig men dock. [/url]
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> MIO Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet