Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ni som frågar om bensinmackar

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> POI
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Tiger
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Registreringsdatum: 29 juni 2006

InläggPostat: mån 31 jul 2006 18:13    Rubrik: Ni som frågar om bensinmackar Svara med citat

Nu vet ju inte jag hur det är i alla märken, men i min TomTom så ligger det ju bensinmackar under POI. Trycker jag navigera till och trycker på Bensinstation så får jag upp Q8, Statoil, Shell, Hydro, Jet, UNO-X, Tanka och Preem, så jag undrar om ni tittat i era maskiner innan ni hojtar om olika POI. Det är ju lite onödigt att vissa sidor tar betalt för olika POI för sådant som redan ligger i maskinerna, men de vet att många användare tittar inte vad som finns i deras maskiner och gladeligen betalar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
micke_011
Flitig användare
Flitig användare

Registreringsdatum: 27 juni 2006

InläggPostat: mån 31 jul 2006 21:26    Rubrik: Svara med citat

visst är det så, men det är trevligare att se ikonen på skärmen när man närmar sig en mack, så att man vet vilken mack det rör sig om. och visst kan man dessutom söka efter en särskild mack via poi men som sagt..ikoner är trevligare än bara en mack-ikon. och listan över mackar i tomtom'en blir rätt inaktuell rätt fort, en uppdaterad lista från respektive bensinbolag är nog mera relevant tippar jag.
chlund
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 23 juni 2006

InläggPostat: mån 07 aug 2006 00:18    Rubrik: Re: Ni som frågar om bensinmackar Svara med citat

[quote="Tiger"]Nu vet ju inte jag hur det är i alla märken, men i min TomTom så ligger det ju bensinmackar under POI. Trycker jag navigera till och trycker på Bensinstation så får jag upp Q8, Statoil, Shell, Hydro, Jet, UNO-X, Tanka och Preem, så jag undrar om ni tittat i era maskiner innan ni hojtar om olika POI. Det är ju lite onödigt att vissa sidor tar betalt för olika POI för sådant som redan ligger i maskinerna, men de vet att många användare tittar inte vad som finns i deras maskiner och gladeligen betalar.[/quote]

Ja jag kör på Shells bensin och är således bara intresserad av Shellmackar, dessutom så är, precis som Micke säger, listor på mackar färskvara. Inte ens Shell själva hade ju koll på var deras mackar låg förrän för någon månad sedan. Tvivlar på att TomTom hade bättre koll. Sedan är det något som ligger i tiden som vi som kunder ska kräva av våra bensinbolag. Tycker jag då.
Till överst på sidan
saab99
Ny användare

Registreringsdatum: 24 november 2006

InläggPostat: fre 24 nov 2006 18:03    Rubrik: Svara med citat

Kan man på något vis plocka bort POI:s som inte är aktuella längre?
Det finns två mackar markerade i TomTom:s original POI:s i hålan där jag brukar vistas och de har varit nerlagda i många år, den ena så länge som ÖVER 10 år.
Vore bra om man kunde plocka bort dem, mest för det irriterar en.
Jag har en TomTom One Europa.
Till överst på sidan
Tunder
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 26 oktober 2006

InläggPostat: sön 03 dec 2006 04:27    Rubrik: Svara med citat

Så vitt Jag vet ni kan inte plocka bort orginal POIs.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> POI Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet