Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Sony Nav-U
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
johan_d
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 28 februari 2006

InläggPostat: tor 11 maj 2006 15:07    Rubrik: Uppgradering Svara med citat

För er som sökte uppgradering till U50+U70 så har ni den här:
Skall ta bort de "barnsjukdommar" som de första versionerna på firmware haft.

http://support.sony-europe.com/EVE/navigation/downloads/update.asp?l=sv&f=U50

Lycka till! Skriv gärna en rad om resultatet o vad ni tycker om resultatet.

/J
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mosterlin
Ny användare

Registreringsdatum: 16 maj 2006

InläggPostat: tis 16 maj 2006 01:21    Rubrik: Svara med citat

Du måste ha ac adaptern i när du kopplar upp Gps´n till datorn.

Danne skrev:
acksel_ skrev:
Hej!
Mattias, jag håller med Robban. Du får gärna berätta hur du gick tillväga med installationen. Jag har synkat .csv-filen och en kameraicon, var för sig, men det händer ingenting. Jag är helt ny på detta med GPS och POI och skulle bli väldigt tacksam om Mattias eller någon annan kan hjälpa mig.

MVH, acksel_

som jag skrivit i ett tidigare inlägg så har jag med köpt en Sony n-u70 men jag kan inte ens koppla ihop den med datorn, står ett felmeddelande i gpsn. ska ringa sony idag o skrika lite får se va dom säger
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 12 december 2005

InläggPostat: tis 16 maj 2006 12:44    Rubrik: Svara med citat

mosterlin skrev:

Danne skrev:
acksel_ skrev:
Hej!
Mattias, jag håller med Robban. Du får gärna berätta hur du gick tillväga med installationen. Jag har synkat .csv-filen och en kameraicon, var för sig, men det händer ingenting. Jag är helt ny på detta med GPS och POI och skulle bli väldigt tacksam om Mattias eller någon annan kan hjälpa mig.

MVH, acksel_

som jag skrivit i ett tidigare inlägg så har jag med köpt en Sony n-u70 men jag kan inte ens koppla ihop den med datorn, står ett felmeddelande i gpsn. ska ringa sony idag o skrika lite får se va dom säger

japp fick reda på det när jag ringde sony Smile
Till överst på sidan
PeterH
Ny användare

Registreringsdatum: 21 april 2006

InläggPostat: fre 19 maj 2006 08:40    Rubrik: Svara med citat

Danne skrev:
mosterlin skrev:

Danne skrev:
acksel_ skrev:
Hej!

MVH, acksel_

Annars står det ju i manualen också, kan alltid vara bra att läsa innan man ringer och grinar till supporten... Rolling Eyes

/PeterH
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: sön 21 maj 2006 10:41    Rubrik: Svara med citat

PeterH skrev:
Danne skrev:
mosterlin skrev:

Danne skrev:
acksel_ skrev:
Hej!

MVH, acksel_

Annars står det ju i manualen också, kan alltid vara bra att läsa innan man ringer och grinar till supporten... Rolling Eyes

jag brukar aldrig läsa bruks, en produkt ska funka ändå! - men jag läste faktiskt den iom det inte funkade, men jag hittade då inget. men men...

/PeterH
Till överst på sidan
Robban
Ny användare

Registreringsdatum: 16 april 2006

InläggPostat: sön 28 maj 2006 19:13    Rubrik: NY PROGRAMVARA Sony NV-U70T Svara med citat

Hallå, eftersom ni inte verkar göra annat än märka ord och leta fel vad andra människor gör, kan jag konstatera följande:

Man kunde ju tänka sig att "någon" kunde delat med sig av den "gamla" programvaran då....

Man kunde ju tänka sig att man inte skriver vad man har och sitter nöjd med det, forum är till för att på ett konstruktivt sätt hjälpa varandra och dra nytta av det....

Man kan ju tänka sig att Sony i talande stund har släppt en programvara som gör att man kan ladda in sina poi´s...

Skulle ju kunna va så att jag tänker gräva fram den imorrn..

"Multi vocati sunt, pauci vero electi"

Robban
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
mosterlin
Ny användare

Registreringsdatum: 16 maj 2006

InläggPostat: mån 29 maj 2006 21:38    Rubrik: Re: NY PROGRAMVARA Sony NV-U70T Svara med citat

Var är programvaran då?
Vi skulle ju hjälpa varandra Wink

Robban skrev:
Hallå, eftersom ni inte verkar göra annat än märka ord och leta fel vad andra människor gör, kan jag konstatera följande:

Man kunde ju tänka sig att "någon" kunde delat med sig av den "gamla" programvaran då....

Man kunde ju tänka sig att man inte skriver vad man har och sitter nöjd med det, forum är till för att på ett konstruktivt sätt hjälpa varandra och dra nytta av det....

Man kan ju tänka sig att Sony i talande stund har släppt en programvara som gör att man kan ladda in sina poi´s...

Skulle ju kunna va så att jag tänker gräva fram den imorrn..

"Multi vocati sunt, pauci vero electi"

Robban
Till överst på sidan
HkanSWEDEN
Ny användare

Registreringsdatum: 30 maj 2006

InläggPostat: tis 30 maj 2006 20:49    Rubrik: Sony NV U70 Svara med citat

Hej där!

Följer intresserat tråden....ang Sony NV U70.

Mycket intresserad av att lägga in POI i Sonyn (NV U70).....helt otroligt att Sony inte står tillhanda med en så viktig detalj till en så bra navigator. I slutänden är det endast dom själva som förlorar kunder.

Ser fram emot en redigerare för poi.

Keep buggin the Sony support!!!

MVH

Håkan
Till överst på sidan
Robban
Ny användare

Registreringsdatum: 16 april 2006

InläggPostat: fre 02 jun 2006 19:13    Rubrik: Hehe.. Svara med citat

Very Happy Robban, hmm, ursäkta jag menade kungen av Sony NV-U70 T

POI WARNER!!

Här har ni grabbar: http://www.navigating.de/MN5_en/POI-PNA/Index.htm

Åh nej lugna Er!, LUGN SA JAG!!, ni behöver inte tacka mig..

Trevlig helg

Robban Cool Laughing
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: sön 04 jun 2006 23:28    Rubrik: Re: Hehe.. Svara med citat

Robban skrev:

POI WARNER!!

Trevlig helg

Robban Cool Laughing

hoppas den funkar som den ska =) Ska kolla den sen (f.t. är den i bilen)

har dessutom nyss kommit hem från turkiet å sonyn har ej karta över det landet, tyvärr - nästa gång får man väl anpassa landet man reser till för de länder gpsen stödjer =)

NÅN som hunnit testat POIprogget än?
Till överst på sidan
EK
Ny användare

Registreringsdatum: 31 maj 2006

InläggPostat: mån 05 jun 2006 17:43    Rubrik: Re: Hehe.. Svara med citat

Robban skrev:

POI WARNER!!

Trevlig helg

Robban Cool Laughing

Men det måste ju finnas något annat program via Sony som gör att man kan redigera och föra över filer med POIs från PC:n till navigatorn... Känns ju helt klart fel att behöva betala för ett sådant program när det ingår till nästan alla andra märken.

Eller är det bara jag som är snål?

///EK
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: tis 06 jun 2006 10:34    Rubrik: Svara med citat

som det skrivit tidigare i denna tråden så har inte sony släppt nåt sånt än, men håller med dig, känns muppigt o behöva betala för nåt dylikt.

jag avvaktar tills sony släpper ett prog. som funkar klockrent för läser man lite om programmet så visar den inte POI i 2D tex... (eller var det 3D?)
Till överst på sidan
EK
Ny användare

Registreringsdatum: 31 maj 2006

InläggPostat: tis 06 jun 2006 12:23    Rubrik: Svara med citat

Danne skrev:
som det skrivit tidigare i denna tråden så har inte sony släppt nåt sånt än, men håller med dig, känns muppigt o behöva betala för nåt dylikt.

jag avvaktar tills sony släpper ett prog. som funkar klockrent för läser man lite om programmet så visar den inte POI i 2D tex... (eller var det 3D?)

Henho hade ju tydligen fått det att fungera med Navmans programvara till sin NVX-P1. Undrar om den funkar för NV-U70? Har letat febrilt efter SmartST som programmet heter men inte hittat det för nedladdning. Antar att det inte är gratis...
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: fre 09 jun 2006 08:44    Rubrik: Svara med citat

EK skrev:
Danne skrev:

Henho hade ju tydligen fått det att fungera med Navmans programvara till sin NVX-P1. Undrar om den funkar för NV-U70? Har letat febrilt efter SmartST som programmet heter men inte hittat det för nedladdning. Antar att det inte är gratis...

jag fick med smartst förrut till min navman men den var så ´konstig så butiken köpte tillbaks den. tog dock inte backup på programmet, kanske man skulle ha gjort, men som sagt, bättre o vänta tills sony släpper sin egen mjukis
Till överst på sidan
mjau
Ny användare

Registreringsdatum: 18 juni 2006

InläggPostat: sön 18 jun 2006 11:36    Rubrik: POI Observer Svara med citat

Tjena, jag har följt debatten angående pio på nav-u. Själv äger jag en 70T och är grymt besviken på att denna funktion saknas.

Har hittat ett inlägg om en kille som har fixat det med POI Observer. Verkar lite krånligt men det ska nog fungera. Har själv inte testat detta!

Kanske någon känner sig manad?

http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=211253#211253

Hoppas att Sony löser detta eller någon här!

En annan idiotisk grej är ju minnet. Jag ska bila genom europa denna sommar och skulle vilja ha karta (A + B), men till min förvåning ska kan man bara ha en karta åt gången, man kan alltså inte köpa ett andra minne och installera de kartorna man vill ha, utan måste ansluta nav-u till datorn för överföring. Mitt problem är ju att jag inte har en bärbar dator till bilen!!! Så bärbar är inte Nav-u. DUMT (Det tog förresten 1 timme och 47 minuter att föra över karta A till Nav-u!)

Någon som känner igen det?
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet