Forumindex www.poidatabase.se
Välkommen till Svenskt bilnavigations-forum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Sony Nav-U
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Danne
Van användare
Van användare

Registreringsdatum: 12 december 2005

InläggPostat: tis 20 jun 2006 14:10    Rubrik: Svara med citat

jo känner igen alla dina nämna problem - så här i efterhand så e man mer sugen på en tomtom 910 där det finns en 20gb HD... e typ samma pris på sonyn o den nästan

men gpserna blir ju bättre å bättre så man får väl lov o leva med det. dessutom har inte tomtom gratis TMC tjänst

har försökt att nå sony via emailsupport men utan resultat ihopp om att få reklamera den iom den inte har stöd för POI bland annat. dessutom finns det en ÅF på webben som t.om hävdar att det ska gå å lägga in egna POI, vilket det inte gör. misstänker att dom med tagit förgivet att det ska gå... skit sony! man litade på M3 o sony att detta skulle va en BRA produkt men inte då Sad
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mjau
Ny användare

Registreringsdatum: 18 juni 2006

InläggPostat: ons 21 jun 2006 12:54    Rubrik: Minne Svara med citat

Well, den största besvikelsen är ju att man kan endast ha en kartgrupp åt gången, skulle man inte kunna byta minnet från 1 gig till tex: 2 gig?

Då kan man istallera minst 2 kartgrupper åt gången, det skulle lösa mina problem!

Angående egna poi kan man nog lösa ganska enkelt och billigt. Läste ett bra tips i detta forum:

http://www.navigating.de
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: mån 26 jun 2006 05:54    Rubrik: Re: Minne Svara med citat

mjau skrev:
Well, den största besvikelsen är ju att man kan endast ha en kartgrupp åt gången, skulle man inte kunna byta minnet från 1 gig till tex: 2 gig?

Då kan man istallera minst 2 kartgrupper åt gången, det skulle lösa mina problem!

Angående egna poi kan man nog lösa ganska enkelt och billigt. Läste ett bra tips i detta forum:

http://www.navigating.de

som jag nämnt tidigare - jag ska mailbomba sony support så det händer nåt ang. en poi - man ska inte behöva betala extra för att få sånt. gpsen kostar ju bra mycket!
Till överst på sidan
mjau
Ny användare

InläggPostat: tis 27 jun 2006 16:16    Rubrik: Svara med citat

Jag har kontaktat Sony och det enda jag fick reda på är att man jobbar med nya kartor. Stöd för poi arbetar man inte med!

Blääää
Till överst på sidan
ducky_d
Ny användare

Registreringsdatum: 26 juli 2006

InläggPostat: ons 26 jul 2006 21:52    Rubrik: Fartkameror Svara med citat

Någon som fått det att fungera än ?
Lorc
Ny användare

Registreringsdatum: 07 juni 2006

InläggPostat: tor 27 jul 2006 02:35    Rubrik: Svara med citat

Här finns smartst programvaran att ta hem om man vill.. gratis men kanske inte så lagligt...

http://thepiratebay.org/details.php?id=3408824
Till överst på sidan
Danne
Van användare
Van användare

InläggPostat: lör 05 aug 2006 21:58    Rubrik: Svara med citat

[quote="Lorc"]Här finns smartst programvaran att ta hem om man vill.. gratis men kanske inte så lagligt...

http://thepiratebay.org/details.php?id=3408824[/quote]

problemet e att det e för navman o inte för sony
Till överst på sidan
EK
Ny användare

Registreringsdatum: 31 maj 2006

InläggPostat: ons 23 aug 2006 14:36    Rubrik: Sony NV-U70/50 fungerar ej tillsammans med Navman mjukvara Svara med citat

[quote="henho"]Hej Mattias
Har själv en sony, och det funkar aldeles utmärkt att använda Navman`s programvara, då det är samma mjukvara. Filen med kamaror skall sluta på .CSV och det finns en mycket bra beskrivning på tillväga gångssettet på följande länk. http://www.uddcom.se/Navigation/POI.htm
Du måste ha PC´n ihoppkoplat för denna överföring[/quote]

Testade igår med att koppla ihop min U70 med Navmans mjukvara SmartST v.3. Fungerade tyvärr inte.

Ingen som hört något nytt om Sony kommer släppa någon mjukvara för att föra över POIs? Om inte så får man väl sälja skiten och köpa något annat. Evil or Very Mad

Går emot att köpa ett program för detta ändamål när alla andra fabrikörer skickar med mjukvara...

Mvh

EK
Till överst på sidan
mjau
Ny användare

InläggPostat: lör 07 okt 2006 13:39    Rubrik: Poiwarner Svara med citat

Jag måste ändå fråga en sak. Jag köpte in poiwarner till min Nav-u 70 och det var inga problem att installera och få det att fungera. Det som inte fungerar bra är att GPS´n blir så attans slö...

Någon annan som känner igen det?
Till överst på sidan
Bluff_G
Ny användare

Registreringsdatum: 03 april 2007

InläggPostat: tis 03 apr 2007 22:40    Rubrik: Sony NV-U71 Svara med citat

Tja

Har precis skaffat mig en GPS av ovan nämnd modell. Vore grymt smutt att få in fartkameror i den.

Någon som vet hur man gör? Jag är helt grön på detta...

Tack på förhand!

Hälsningar

Johan
Till överst på sidan
pyzzling
Ny användare

Registreringsdatum: 14 juni 2007

InläggPostat: tor 14 jun 2007 23:04    Rubrik: Svara med citat

Hej!

Har precis fixat fartkameravarning (tror jag, har inte hunnit testa) på min Sony NAV-U70T.

För det första: Glöm Navman-programmet om du har NAV-U50/70, programvara i gps:en kommer från Navigon och inte Navman.

Enklaste lösningen är förmodligen POI-Warner men för den som är lika snål som mig så finns det en lösning till: POI-Observer.
Programmet är tyskt så det kan underlätta om man kan tyska, vilket jag inte kan. Menyer mm är på engelska så när det väl fungera så är det inga problem, däremot är dokumentationen till största del på tyska men bitvis översatt till engelska och andra språk dock är upplägget så rörigt så jag fattade inte hur jag skulle göra.
Lösningen stod dock att finna på ett annat forum där det beskrevs punkt för punkt på engelska hur man skulle göra för att få en fungerande grundkonfiguration. Inget för räddhågsna då man är inne och rotar i systemet på GPS:en.

Programmet hittar ni här: http://www.poiobserver.com/ tyskt forum, enda sättet att ladda ner, kräver gratis registrering.

Instruktionen hittar ni här: http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38750 engelskt forum där du inte behöver registrera dig då du bara behöver läsa denna topic.

Ps. Funkar för övrigt på de flesta GPS:er, inte bara Sony!!! Ds.

MVH
Mathias
Till överst på sidan
conjak
Ny användare

Registreringsdatum: 05 juli 2007

InläggPostat: tor 05 jul 2007 20:36    Rubrik: nav-u 50 eller 70 Svara med citat

hej angående sony så tala jag med suporten i dag 20007-07-05 om uppdateringarna på kartorna som skulle vara gratis första året och den jag prata med sa att där fanns problem i dessa kartor men sony i japan menar nu att vi som köpt nav 50-70 ska betala för sonys felaktiga kartor. så alla som köpt nav 50eller70 ring till sony och tala om vad ny tycker

sony telenr 08-58545000 måndag 10-1600 fredag 70-1300
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Saknade format Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet